Still O.L.L.E

Jag skriver i dagboksform om saker jag läst, lyssnat på och sett. Jag är musiker. Jobbar som bibliotekarie. Jag gillar vinyl, kassetter, böcker, videoband, gamla tv-spel, fanzines och alla fysiska format.
Det finns väl miljoner gamla skivor och filmer och böcker som jag skulle vilja skriva om därför har jag regeln att jag från och med nu (september 2016) endast skriver om det jag sett, hört, läst det senaste dygnet, i ett fysiskt format eller sett live.

fredag 12 oktober 2012


2012-10-10 12.18.02



1 och 2 rubel. man funderar ju: vad är poängen? en rubel är ungefär 20 öre. Så vad ska jag med en eller 2 rubel till? coola mynt dock.


2012-10-10 13.52.40



Såhär: om ni inte har sett en föreläsning med en amerikan, så har ni inte sett en föreläsning med en amerikan. Jag till exempel (en europé), började min presentation med att förklara vad som var speciellt med just mitt lilla bibliotek. Amerikan (1) började med ett långt passionerat tal som innehöll en tårdrypande historia om varför vi är bibliotekarier över huvudtaget. Hmmm. jag vet inte om jag vill att någon ska berätta det för mig. Personligen kände jag lite som att någon hade sålt något till mig. Inte heeeeeeeeelt överraskande, berättade Chris även att hans första jobb var försäljare. Men jag tycker ärligt att han verkar vara en bra snubbe. 


2012-10-10 18.36.18



Restaurangen hade ekorrar i en bur (!). Jag är allvarligt oroad om de mår bra av detta, och jag vet inte om någon av rätterna möjligtvis innehöll ekorre. 

2012-10-10 18.49



Mannen till höger, Anton, är enligt Chris 1 "A gaze into the dark russian soul". Det ger honom sjukt mycket respekt. Nastarovio Anton! Angående mannen bakom honom så är det en servitör i "traditionell" rysk utsyrsel. "Thiz iz the place we take tourist when they want to see a ruzian resтauraлт. We never eat here". 

2012-10-10 19.40.26



Bibliotekschefen Irina Mikhova (t.v.) är en ovanligt cool människa, en sån som får alla andra att hålla käften med en gest. Amerikanen Chris 1 kunde inte sluta hosta ur sig lovord om henne. Här är några smakprov: "I am humbled in her presence!". "I am in the presence of genius!". "We come hear to speak to you and you have so much more to teach us!". "What you have done here is soooo farsighted" (viftar med armarna mycket).
Jag förhöll mig mer europeiskt subtil och sa "thank you, its been very nice". "This is a cool library".

2012-10-10 19.41

Amerikansk kvinna till höger om mig älskade detta foto och tyckte det såg ut som ett skivomslag. Surprise!!!! så jobbade hon på skivaffär på 90-talet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar