Still O.L.L.E

Jag skriver i dagboksform om saker jag läst, lyssnat på och sett. Jag är musiker. Jobbar som bibliotekarie. Jag gillar vinyl, kassetter, böcker, videoband, gamla tv-spel, fanzines och alla fysiska format.
Det finns väl miljoner gamla skivor och filmer och böcker som jag skulle vilja skriva om därför har jag regeln att jag från och med nu (september 2016) endast skriver om det jag sett, hört, läst det senaste dygnet, i ett fysiskt format eller sett live.

lördag 1 oktober 2016

Lyssnat på Cd-r: Psykofant - Jag har redan dött

Psykofant har jag sett live några gånger och det känns som deras rätta element. Ett stort glädjepiller som gör gör att livet typ känns bra igen. Psykofant spelar punk i den mest ursprungliga meningen: enkla texter med budskap, få ackord och mycket attityd.

Senaste gången jag såg dem var i en källare i Högdalens Centrum, arrangören heter Indiekrock, jag tycker att jag har sett namnet flera gånger. Bandet precis som deras mest hängivna fans är unga och jag och Maria fick äran att känna oss som gamla stötar som går på spelning med sån där ungdomsmusik. Detta trots att jag lyssnat på denna typ av musik sedan jag själv var 13. Det tycker jag är fint.



Denna Cd-R innehåller två låtar: Jag har redan dött och Jag hatar SL. Den senare är hiten och tycker jag deras bästa låt tillsammans med "Jocke Berg är moderat". Att refrängen går "Det enda jag hatar mer är SL är moderater" räcker liksom. Inspelningen är lite tajtare än de brukar låta live, det är också fine, produktionen är ändamålsenlig och känns inte för genomarbetad, det här är inte shoegaze liksom.

Extra plus för hur de vikt omslaget. Jag har suttit och försökt vika ett A4 till cd-omslag många gånger  utan att lyckas hälften så bra!

Psykofant går att hitta på sociala medier, se dem live om ni kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar