Still O.L.L.E

Jag skriver i dagboksform om saker jag läst, lyssnat på och sett. Jag är musiker. Jobbar som bibliotekarie. Jag gillar vinyl, kassetter, böcker, videoband, gamla tv-spel, fanzines och alla fysiska format.
Det finns väl miljoner gamla skivor och filmer och böcker som jag skulle vilja skriva om därför har jag regeln att jag från och med nu (september 2016) endast skriver om det jag sett, hört, läst det senaste dygnet, i ett fysiskt format eller sett live.

fredag 21 oktober 2016

Lyssnat på vinyl: Radio Dept - Running Out of Love


Var på releaseparty för denna skiva som jag lyssnat på ett tag nu fast på CD. Mycket nöjd att komma hem med både vinyl, T-shirt och tygväska! 
Radio Dept är ju lite mer techno nu men ni har ju haft Occupied i ett år för att vänja er! Albumet tycker jag är deras mest gedigna sedan debuten även om kanske deras EPs alltid varit bäst. Men "Teach me to forget" och "Occupied" är ju typ topp 5 radio Dept låtar och däremellan är det jämnt och fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar