Still O.L.L.E

Jag skriver i dagboksform om saker jag läst, lyssnat på och sett. Jag är musiker. Jobbar som bibliotekarie. Jag gillar vinyl, kassetter, böcker, videoband, gamla tv-spel, fanzines och alla fysiska format.
Det finns väl miljoner gamla skivor och filmer och böcker som jag skulle vilja skriva om därför har jag regeln att jag från och med nu (september 2016) endast skriver om det jag sett, hört, läst det senaste dygnet, i ett fysiskt format eller sett live.

måndag 24 januari 2011

Introducing Fågelvägen @ K103




Fågelvägen öppnar en dörr in i en värld av mystiska klanger och primitiva rytmer. Målet är att göra radio kreativt: intressanta kopplingar ska göras mellan historia och nutid, detaljer ska zoomas in och större samband uppmärksammas. Dina DJ's spelar inte bara musik och pratar, de skapar musiken medan den spelas, och hittar på nya reportage- och diskussionsformer. Allt det här är formulerat som en vision av vad radio kan vara, vad vi lyckas och inte lyckas med, kan bara bedömas genom att lyssna på det senaste programmet, som kommer finnas på vår soundcloudsida tills nästa dyker upp.



Tisdagar 21-22
Lördagar 19-20
103,1 Mhz är det som gäller! Och webbradio såklart!

(under construction)

1 kommentar:

  1. Hi, pleased to meet you

    loving this blog

    come visit some time

    i'd love to hear what you think

    SvaraRadera